ВАК займеться пошуком темної матерії
229d43c826_186060Джерело: Новини науки і техніки

Не встигли вчені, що працюють з найдорожчим науковим експериментом в світі, відкрити бозон Хіггса, як тут же перемістили фокус своєї уваги на ще одне захоплююче завдання: пошук таємничої темної матерії.

Великий адронний коллайдер з лабораторії ЦЕРН, неподалік від Женеви, буде оновлено до закінчення цього десятиліття, що обійдеться в 2,8 мільярдів доларів і дозволить знайти відповіді на найбільші загадки Всесвіту.

Фізики вважають, що саме темна матерія не дає Всесвіту розлетітися. На її частку доводиться 84 відсотки від всієї матерії, і не дивлячись на це, її так і не вдалося побачити, адже вона не створює і не відображає світло.

Вчені сподіваються, що 10-кратне збільшення енергії пучків частинок, що стикаються один з одним усередині 27-кілометрових тунелів, дозволить створити і виявити темну матерію. Ці плани вже схвалені керівною радою ЦЕРН. Для проведення модернізації, цей прискорювач частинок, будівництво якого обійшлося в 6,6 мільярдів, буде зупинено, щонайменше, на два роки.

Це рішення було прийнято відразу після зробленого фізиками ЦЕРН оголошення про відкриття частинки, яка нагадує невловимий бозон Хіггса, і грає ключову роль в доданні часткам маси.

Але залишається провести ще багато дослідницької роботи з бозоном Хіггса. Багато спостерігачів, як з ЦЕРН, так і поза ним, висловили стурбованість тим, що люди можуть порахувати роботу з відкритим бозоном повністю виконаною. Інші експерименти будуть проводитися до закінчення поточного року, після чого колайдер закриють на 20 місяців для проведення ремонтних робіт.

Коллайдер зіштовхує між собою протони – частки, що знаходяться в ядрі всіх атомів, що призводить до виникнення температур близько 4 трильйонів градусів за Цельсієм. Це в 250 000 разів гаряче, ніж в центрі Сонця.

Детектори ідентифікують осколки, що виникають після зіткнень. Вчені сподіваються, що модернізація в 2020 році дозволить їм знайти одні з найрідкісніших частинок.

Ведучий координатор модернізації детектора ATLAS, Філ Аллпорт з Ліверпульського університету, сказав: "По суті, ми будемо шукати великі перекоси в тих частках, що будуть з’являтися після зіткнень. Простіше кажучи, якщо енергія дуже велика і частки йдуть вліво, а не вправо, то значить там потрібно шукати темну матерію”.

Переглядів: 435 | Додав: Fizik | Рейтинг: 0.0/0